Tüm Google
arama trafiğinin %49’u artık herhangi bir tıklamayla sonuçlanmıyor.
Şuan için
Google yalnızca çok basit soruların nihai cevaplarını sunmakta, peki ya
yarın?
Özellikle
“Snippet” ismi verilen ve bir paragraf şeklinde karşımıza çıkan arama
sonuçları, kullanıcıların makaleye tıklamasına gerek kalmadan, istedikleri
bilgiye erişmelerini sağlıyor.
Tarihsel olarak, Google’ın en iyi olduğu şey neydi?
Son zamanlara kadar: İşte sorunuza milyonlarca cevap…
Belki de tüm bu cevaplar içerisinde, en ilgi çekici ve nitelikli cevapların sağlayıcısı olmak için çalışan ve mecralarda görünürlüğünüzü artırmak üzere reklam yatırımları yapan siz içerik sağlayıcılar için, Google arama trafiğinin olası geleceği hakkında distopik bir ön görü derledik. :)
Örneğin Google’a “Türkiye’nin başkenti neresidir?” sorusunu verirseniz, size milyonlarca yanıtın bulunduğu linkler ve sayfalar sunması gerekir.
Fakat yine de bu yanıtlarla birlikte her nasılsa, artık siz daha sorunuzu tamamlamadan nihai cevabı da arama çubuğunda sunmuş oluyor.
Peki nasıl / neden ?
Aslında bu soruların yanıtlarına dair derin bir araştırmayı, Wired’ın Amazon Alexa Search for the One Perfect Answer başlıklı yazısında okurken dehşete düştük diyebiliriz ve bu makaleyi yazmaya böyle karar verdik. J
“Değişmez bir cevaba doğru eğilim, en iyi sonucun araştırılması bakımından bildiğimiz interneti sona erdiriyor. Geleneksel web, sıkıcı sayfaların ve bağlantıların tümüyle birlikte, konuşkan yapay zekaların hüküm süreceği bir iletişim ağına dönüşüyor.”
Bildiğimiz anlamda internet aramalarının devri kapanıyor olabilir!
Google artık pek çok cevap sunma işinde değil, bunun yerine tek bir doğru cevabı vermek istiyor…
Tüm Google arama trafiğinin %49’u artık herhangi bir tıklamayla sonuçlanmıyor.
Şuan için Google yalnızca çok basit soruların nihai cevaplarını sunmakta, peki ya yarın?
Özellikle “Snippet” ismi verilen ve bir paragraf şeklinde karşımıza çıkan arama sonuçları, kullanıcıların makaleye tıklamasına gerek kalmadan, istedikleri bilgiye erişmelerini sağlıyor.
Google bu
içerikleri göstermek için, içerik sağlayıcılarından herhangi bir izin alma
talebinde bulunmuyor, ya da bu Snippet’leri kullanmak için bir kodlama
yapmanıza gerek kalmıyor. Google bu şekilde, içeriğin bulunduğu siteye
gerçekleşecek olası trafiğin önünü keserek, içeriği basitçe izinsiz kullanmış
oluyor.
Google 2014’te yapay zeka şirketi olan Deep Mind’ı
satın almak için 500M $’dan fazla harcama yaptı, üstelik son bir kaç yılda
yapay zekayla ilgili 38 şirket daha satın aldı.
Google
niçin yapay zeka alanı üzerine bu kadar yatırım yapıyor olabilir?
Yapay zeka
sistemleri daha akıllı hale geldikçe, daha komplike soruları hoş bir dille
yanıtlayabilecek yetiye kavuşuyorlar. Eğer, hedef kitlenize değerli bilgiler
sağlama işindeyseniz bu durum sizi fena halde ilgilendirir.
Blogger’lar,
influencer’lar ya da marketer’lar için işte olası gelecek:
1- Arama
trafiğinde devam eden düşüş grafiği.
2- Daha az
insana ulaşırsınız, daha az kişi içeriğinizi okur ve daha az abone
kazanırsınız.
3- Bu da
demektir ki daha az sayıda müşteri!
Ulaşabildiğiniz
kitle küçüldükçe kazancınız da azalacaktır ve bunun için Google ya da Facebook
gibi sitelere yapacağınız harcamaları artırmak zorunda kalabilirsiniz!
Peki tüm
bunların ışığında yapabileceğiniz şeyler nelerdir?
İlk ve
belki de en önemli adım: CRO (Dönüşüm Oranı Optimizasyonu) üzerinde çalışmak
olabilir. Sitenize daha az trafik alacağınızı biliyorsanız, her ziyaretçinizin
örneğin “Bülten Abonesi” olmasını sağlamak mantıklı bir yol.
İkinci
büyük adım: Yazılı içeriği çeşitlendirmek! Alexa ya da Google’ın asla
karşılayamayacağı şeyler var örneğin uzman tavsiyesi ya da görüşler gibi.
Bunlara dair video ve ses formatında içerikler üretebilirsiniz.
Ve üçüncü
adım ise: bu tür makaleler üretmek olabilir…
Bu tür yazılı içerikler Google aramalarında asla gözükmeyecek olsa da biliyoruz ki okurlar bir şeyler hakkında ne düşündüğünüzü gerçekten merak ediyor ve bilmek istiyor…