Markaların süreli veya süresiz bir şekilde yapabildiği, de branding stratejisi pazarlama dünyasında oldukça tercih edilen bir yöntem olmaya devam ediyor.
YENİ TREND DE-BRANDING
Debranding, markaların kendi kendilerini isimsizleştirmesi yani isimlerini ürünlerden çıkarmaları verilen addır. Markalar ürün ve / veya logolarında genellikle isimlerini geçirmemeyi tercih ediyorlar. Yani aslında bir bakıma markayı marka yapan en önemli şey, bir adım geride kalıyor. Bu süreç riskli olmasına rağmen markaların son zamanlarda tercih ettikleri bir yol haline geldi. Bu riski göze alan markalar da genelde köklü markalar oluyor.
Debranding'in ilk örneklerinden birini uygulayan marka ise Nike... Marka, ismini geri planda tutarak 'swoosh' logosunu kullanmıştır. Tüketici markayı bu logoyla tanımaya başlamış ve ardından marka algı yönetiminde çok başarılı olmuştur.
Aynı uygulamayı Shell ve McDonald's da yapmıştır. Logoyu görünce marka aklına gelmeyen yoktur herhalde. Bu da markanın başarısını kanıtlıyor.
Bir diğer örnekler olan Coca-Cola ve Nutella, ürünlerinin üzerine isimler ekleyerek hem kişiselleştirme trendine uyuyor hem isimsizleştirme trendini yerine getiriyor. Bu şekilde tüketici markayı daha kişisel bir yerde konumlandırıyor.
Peki neden debranding?
Tüketici artık karmaşık logolar ve isimler görmek istemiyor bunun yerine basit ve minimal şeyler görmek istiyor. Buna ek olarak marka ile bağ kurmak istediği için kurumsallıktan hoşlanmıyor. Siz ne düşünüyorsunuz ?