Paylaşılabilir Vitrinler

Görsel paylaşımlar söz konusu olduğunda çoğumuzun aklımıza ilk gelen platform Instagram.

Görsel paylaşımlar söz konusu olduğunda çoğumuzun aklımıza ilk gelen platform Instagram. Markalar için ise Instagram’da görünür olmak her zamankinden daha önemli. Peki Instagram’ın markaların vitrinleri üzerine etkisi ne olabilir? Markalar da sosyal medyadaki bireyler gibi beğenilmek ve paylaşılmak istiyorlar. Her beğeni ve paylaşım, marka için olası hedef kitleye organik olarak ulaşmak demek. Yüksek organik ulaşım oranı ise yapılabilecek en etkili ve uygun reklam şekli. Bunu bir fırsat olarak görebilen markalar hem prestijlerini yükseltmek hem yeni potansiyel müşterilere ulaşmak için vitrinlerinin gücünü kullanıyorlar.

Vitrinler markaların kimliğini ortaya koyduğu ve müşteri ile buluştuğu ilk noktalardan biri. Dışarıdan bakınca gördüğünüz tasarımın markanın kimliği hakkında anlattığı hikaye sizi yansıtıyorsa o mağazadan alışveriş yapmak istersiniz. Mağazaların vitrinlerinde olduğu gibi bizlerin de görsel vitrinimiz Instagram; hepimiz kendi zevklerimizi yansıtan şeyleri paylaşarak bir profil oluşturuyoruz. Peki ya markalar tüketicisini çok iyi anlayıp onları yansıtan, paylaşmaya değer vitrinler yaratırsa? İşte o zaman bizim de parmaklarımız marka üzerinden kendi zevklerimizi tanımlamak için telefonun paylaş tuşuna gider. Bu paylaşım yine bizim gibi zevkleri olan ve marka için potansiyel müşteri kitlesinde olan binlerce insana kısa sürede yayılabilir. Harika değil mi?

Peki markalar paylaşılabilir vitrinler için neler yapmalılar?

1) Vitrinlerinizin müşterilerinizin segmentine uygun bir teması olsun, vitrininizle birden fazla mesaj vermek yerine tek, güçlü bir mesaj verin.

2) Vitrinlerinizi dizayn ederken sadece ürün odaklı düşünmeyin; marka kimliğinizin, müşterilerinizin kimliği ile buluştuğu ortak noktayı bulmaya çalışın.

3) Kimse sadece kıyafetlerin olduğu bir vitrini paylaşmayacaktır, onlara manken ve kıyafetlerden fazlasını verin, vitrinlerinizi sanatsal bir galeriye dönüştürün.

4) Doğru aydınlatmayı kullanın ve renklerin gücünden faydalanın.

5) Sponsorlu içerikler ile organik paylaşımınızı destekleyin.

Örneğin Kaliforniya’ da mimari ve sanat arasında deneysel işler ortaya koyan Snarkitecture firması, COS markası için bu dinamikleri çok iyi anlamış ve bunun için pop-up mağazasına özel bir vitrin hazırlamış. Müşteriler kıyafetleri giymeden silüetlerin içinde durarak kendi fotoğraflarını çekip, anında paylaşabiliyor ve tabii ki hashtag'ler ile marka binlerce insana ulaşıyor. Unutmayın vitrin tasarımlarınızda, hepimizin ihtiyacı olan sanatı yaratıcılıkla harmanladığınızda, markanız için harika ve en önemlisi paylaşılabilir vitrinler ortaya çıkabiliyor.


30.10.2016