Girişimci bir ruhun, çalışma amacı genelde marka yaratmak üzeredir. Fakat bunun için nasıl bir strateji uygulaması gerektiği bilinmeyebilir. Dolayısıyla marka danışmanları bu sürecin nasıl olması gerektiği hakkında yönlendirerek, belirli unsurlar ve yaratma kavramları gibi konular üzerinden size yardımcı olabilirler.
Marka yaratma sürecinde, dünyanın önde gelen marka uzmanlarının planlamalarının ötesinde, biz de bu konu hakkında şunları söyleyebiliriz:
-Odak noktası markalaşma sürecinde çok önemli bir noktadır. Bütün büyük markalar bir odak noktasına sahiptir. Markanız için güçlü bir açıyla yaptıklarınızın ve amaçlarının aynı çizgide olduğundan emin olmalısınız.
-İsim, genelde genç girişimcilerin öncelikli hedefi oluyor. Fakat öncelikli olarak ürün ve hizmetinizi belirleyip daha sonra bunları yansıtıcak bir isim bulmak daha iyi bir uygulamadır.
-Markanızı genişletmek de ısrarcı olabilirsiniz fakat acele etmemeniz sizin faydanıza olucaktır. Marka bilinirliği açısından bu genişletme batağına saplanmış olabilirsiniz fakat coğrafi genişleme dışında marka sahipleri odaklarını küçültürlerse daha başarılı olucaklardır.
-Ürünü piyasaya sürmek için reklamlara gereksiz para harcamak oldukça kötü bir karara yol açar. Halkla ilişkilerin bu noktada çok önemli olduğunu belirtmekte fayda var. Bir PR firması markanızın bilinirliği arttıktan sonra reklam kullanmaya başlamanın daha mantıklı olucağını size söyleyecektir.
-Bir marka için bilinirlik çok önemli olduğundan girişimciler pazarlama stratejilerini güçlendirecek görseller bulmaya çalışmalıdır. Marka veya ürün hakkında mesaj veren görseller markalaşma sürecinin olmazsa olmazıdır.