Dijital pazarlamanın yeni gözdesi: Markaya Özel Emoji Kampanyaları

Uyanık kaldığımız hatta kalmadığımız sürelerin çoğunu internete bağlı yaşayan bireyler olarak emojiler kendimizi ifade edebileceğimiz yeni ve kullanışlı bir dil olarak hayatımıza girmiş durumda. Mutluyken, üzgünken veya sinirliyken… Hangi emojiyi nerede, nasıl, kiminle kullanacağımızı bile alışkanlık haline getirdik.

Ve artık emojiler sadece sosyal medya hayatımızın bir parçası değil, dijital pazarlama dünyasının da yeni trendi olmaya başladı.

Geçtiğimiz yıl kişisel bakım markası Dove ile başlayan emoji keybord kampanyası akımı, markalar için yepyeni bir pazarlama kanalı açmayı başardı. Kıvırcık saçlı karakterlerle tasarlanan emojiler, bir anda kıvırcık saçlı insanlar tarafından yoğun şekilde kullanılmaya başlandı ve markanın kampanyası başarıya ulaştı.

Dove Kıvırcık Saç Emojileri

Dove’un ardından fast-food devi Burger King olaya el attı ve kızarmış tavuk emoji setini oluşturdu. Ardından Ford otomobil kampanyasını emojiler birlikte duyurdu. Hatta Hollywood ünlüleri bile şahsi emoji setlerini oluşturdular; Kim Kardashian’ın Kimoji’si, Wiz Khalifa, Ariana Grande…

Peki buradaki asıl çekici olan nokta ne?

Mobil reklam kurguları oldukça zorlayıcı. Sosyal medya platformları üzerinden bile dikkat çekici reklamlar oluşturmak, etkileşime dönüştürmek büyük bir maliyet. Çünkü geleneksel, pop-up’lar ve banner’lar mobil ekranlarda o kadar da kullanışlı değil. Ama emojiler, zaten sosyal medya aktivitelerimizin doğal olarak içerisinde yer alan küçük eğlenceli unsurlar. Dolayısıyla markalar kampanyalarını eğlenceli emojilerle kurgulayıp bunları da takipçilerine indirtebilirse, belki de yıllar boyu sürecek organik bir dijital kampanyaya imza atmış oluyorlar. Bu yüzden emoji kampanyaları gelecekte bir çok markanın tercih edebileceği bir tanıtım biçimi olacak.


Burger King Chicken Fries emojileri

Emoji kampanyalarının zor olan kısmı ise; hepimiz emojileri, gifleri, sticker’ları sevsek de hiç birimiz sürekli olarak marka reklamı yapmak ve buna alet olmak istemeyebiliriz.

Uzmanlara göre dijital pazarlamanın geleceğini böyle kampanyalar oluşturacak. Pazarlamacıların zekice işlerle cebimizdeki küçük cihazlara sızma fikri hep ön planda olacak gibi duruyor.

Bizim de markalarımızdan biriyle belki çok yakında size bir sürprizimiz olur. Kim bilir :)

 


12.10.2016