Dijital Pazarlamacılar için Olmazsa Olmaz 15 Beceri

Bugünün dijital pazarlama uzmanları mevcut medya kanallarını kullanmanın yanında artık bir takım yeteneklere de sahip olmak zorundalar. Dahası pazarlamacıların şirketlerini ve kampanyalarını bir adım ileri götürebilmek için hem eleştirel hem de yaratıcı düşünce becerilerini besleyecek bir takım dengelere de hakim olmaları gerekiyor. İşte o kritik beceriler:

1. Sosyal Medya Reklam Yönetimi Uzmanlığı

Günümüz pazarlama uzmanlarının dijital kampanyalar için sosyal medya reklam yönetimi konusunda uzmanlaşması artık kaçınılmaz bir gereklilik. Özellikle kitlelerce düzenli şekilde kullanılan Facebook, Instagram ve benzer sosyal medya kanallarında kullanıcı davranışlarını anlamak, özel kitleler için hedef çalışmalar oluşturmak, kampanya testleri yapmak ve bunları analiz etmek artık dijital pazarlama dünyasının rutinleri haline gelmeli. Böylece hem raporlama hem de pazarlama alanındaki iniş çıkışları, trendleri gözlemlemek çok daha mümkün.

2. Satış Yeteneği

Başarılı örnekler gösteriyor ki satış yeteneği olan insanlar bu konuda yeteneği olmayanlara göre çok daha iyi birer dijital pazarlamacı oluyor. İnsanlarla iletişimi konusunda kendini geliştirmiş ve satış fırsatlarını iyi gözlemleyen pazarlamacılar marka için fırsat kapılarını da doğru anda doğru girişimlerle aralayabilir.

3. Spesifik Pazarlama Kanalı Uzmanlığı

Bir çoğumuzun pazarlama kanalları hakkında bilgisi olsa da (e-mail, SEO, SEM, Sosyal Medya vb.) her bir kanalı azar azar bilenle sadece bir ve ya bir kaç kanal üzerinde uzmanlaşmış pazarlamacılar arasında dağlar kadar fark vardır. Bu yüzden bulunduğunuz sektöre ve gerçekleştireceğiniz kampanyaya uygun anahtar kanalları uzman niteliğinde değerlendirerek başarıya ulaşmanız çok daha kolay. Bu kitle dinamiklerini anlamak için de oldukça etkili. Örneğin; yerel bir işletmeye çalışma yaparken, Pinterest’in daha az etkili, fakat SEO’da etkili Google Maps yada Yelp gibi uygulamaların çok daha hızlı ve efektif olması.

4. Objektif Düşünebilme Yeteneği

Pazarlamacılar ofisin en tutkulu ve hırslı çalışanları olabilir. Ancak bu tutku ve hırs kimi zaman onların gözlerine birer perde inmesine ve hata yapmalarına neden olur. Bu yüzden atılan adımları anlık olarak izlemek ve objektif düşünmek çok önemli.

5. Analiz Yeteneği

İçerik pazarlaması dönemin en etkili pazarlama tekniklerinden biri. Bir çok pazarlamacı etkileşim oranına endeksli veya CPC odaklı kampanyalar yaparken kitleyi analiz etmez ve kitlesel taktiklerle başarıya ulaşmaya çalışır. Ancak etkileşim odaklı kampanyalar demek herkese aynı e-mail ile aynı mesajı vermek değil aksine daha kişiye özel ve düşünülerek yazılmış / planlanmış içeriklerle kitleyi etkilemek demektir. Bu yüzden analitik ve stratejik düşünmeyi öğrenip, bunu bir alışkanlık haline getirmelisiniz.

6. Yaratıcılık ve Doğru Çözümleme

Dijital pazarlama hem yaratıcılığın hem de doğru çözümleme yeteneğinin bir arada olması gereken bir alan. Bir çok yeni başlayan, pazarlamada tek bir tarafa odaklansa da doğru olan kurguya matematik ve sanat ikilisiyle bakabiliyor olmaktır. Bu bakış açısı kampanya ne ile ilgili olursa olsun hem anlık hem de gelecek kampanyalarda başarıyı getirecektir.

7. İyi Bir Hikaye Anlatıcı Olmak

Oluşturduğunuz kampanya için doğru dili ve görsel unsurları kullanmak o işin anahtar unsurlarından biridir. İnternette sık kullanılan ve size özel olmayan görseller ve kelimeler diğer kampanyaların içerisinden sıyrılma olasılığını da düşürür. Bu yüzden özel olmaya özen gösterin.

8. Sempatik Kişilik

Pek çok blogger, fenomen ve gazetecinin sevilmesinde ve ön plana çıkmasında yatan formül işte bu. İnsanlarla iyi ilişkiler kurmak, onlara uygun kendini okutan bir dil kullanmak çok önemli. Düşünün ki bir tarafta iletişim kurarken önüne tuğlalar ören sert biri, diğer tarafta ise pozitif ve samimi bir tarz ile size gülümseyen bir başkası. Kimin yolunu izleyeceğinize çoktan karar verdiniz bile.

9. WordPress Bilgisi

Bir çok web sitesi WordPress tabanlıdır. Günü geldiğinde WordPress tabanlı platformunuza bir kutucuk eklemek çok hayati bir teknik bilgi olabilir. Bu yüzden bir web sitesi geliştirmek veya blog yönetmek istiyorsanız WordPress’i öğrenmelisiniz.

10. Kendi Reklamınızı Yapın

Eğer çok iyi dijital pazarlama uzmanı olduğunuzu düşünüyorsanız, aynı yöntemleri sosyal medyadaki kişisel varlığınız için de kullanmak bu kadar zor olmamalı. Bu yüzden iş akranlarını ve müşterilerinizle aynı platformlarda olmaya ve etkileyici bir profil çizmeye özen gösterin.

11. Kısa ve Anlaşılır İletişim

Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun eğer 140 karakterle ifade edemiyorsanız çok da bir şey ifade etmiyor demektir. Verimli ve minimal mesajlar günümüz dijital pazarlama trendleri için oldukça önemli.

12. Ölçülebilir Değerleri Analiz Yeteneği

Bu yetenek pazarlama ve reklam yatırım değerini ölçmek için çok kritiktir. Eğer dijital ortamlar bir reklam savaş alanıysa bu alanlarda doğru yatırımlar yapmak ve ne zaman atağa geçeceğinizi iyi analiz etmeniz gerekir. Bu yüzden elinizdeki doneleri iyi okuyarak, takip ederek ve somut veriler ışığında risk oranını minimuma indirerek hareket etmelisiniz.

13. Dinleme Yeteneği

Bir dijital pazarlamacı olarak kampanya kurgunuz için doğru görsel, video, metin hazırlıklarına başlamadan önce hedef kitlenizin ihtiyaçlarına kulak kabartmanız gerekir. Bu konuda sosyal medya kanallarını ve çeşitli analiz araçlarını kullanarak ürünün pazar bazında araştırmasını yapabilir ve çözümler üretebilirsiniz.

14. Çeviklik

Sosyal medya kullanım alanları öyle genişledi ki artık neredeyse her ay yeni bir platform yada hazır kullandığımız platformlar için algoritma güncellemeleri geliyor. Eğer bu konuda bir metod geliştirip zamanında müdahale etmezseniz hem ivme hem de para kaybedersiniz. Takipte kalıp gelişmeleri okumayı ihmal etmeyin.

15. Temel Tasarım Becerisi

Kitlelere bir mesajı doğru yoldan iletmek son derece önemlidir ve dijital pazarlamada sadece kelimelerden daha fazlasına ihtiyaç vardır. Dijital platformların büyük bir kısmı görsel önceliği olan platformlardır. Bu yüzden pazarlama yapacak olan herkesin temel düzeyde HTML ve Photoshop bilgisi olması gerekmektedir.

1. Sosyal Medya Reklam Yönetimi Uzmanlığı

Günümüz pazarlama uzmanlarının dijital kampanyalar için sosyal medya reklam yönetimi konusunda uzmanlaşması artık kaçınılmaz bir gereklilik. Özellikle kitlelerce düzenli şekilde kullanılan Facebook, Instagram ve benzer sosyal medya kanallarında kullanıcı davranışlarını anlamak, özel kitleler için hedef çalışmalar oluşturmak, kampanya testleri yapmak ve bunları analiz etmek artık dijital pazarlama dünyasının rutinleri haline gelmeli. Böylece hem raporlama hem de pazarlama alanındaki iniş çıkışları, trendleri gözlemlemek çok daha mümkün.

2. Satış Yeteneği

Başarılı örnekler gösteriyor ki satış yeteneği olan insanlar bu konuda yeteneği olmayanlara göre çok daha iyi birer dijital pazarlamacı oluyor. İnsanlarla iletişimi konusunda kendini geliştirmiş ve satış fırsatlarını iyi gözlemleyen pazarlamacılar marka için fırsat kapılarını da doğru anda doğru girişimlerle aralayabilir.

3. Spesifik Pazarlama Kanalı Uzmanlığı

Bir çoğumuzun pazarlama kanalları hakkında bilgisi olsa da (e-mail, SEO, SEM, Sosyal Medya vb.) her bir kanalı azar azar bilenle sadece bir ve ya bir kaç kanal üzerinde uzmanlaşmış pazarlamacılar arasında dağlar kadar fark vardır. Bu yüzden bulunduğunuz sektöre ve gerçekleştireceğiniz kampanyaya uygun anahtar kanalları uzman niteliğinde değerlendirerek başarıya ulaşmanız çok daha kolay. Bu kitle dinamiklerini anlamak için de oldukça etkili. Örneğin; yerel bir işletmeye çalışma yaparken, Pinterest’in daha az etkili, fakat SEO’da etkili Google Maps yada Yelp gibi uygulamaların çok daha hızlı ve efektif olması.

4. Objektif Düşünebilme Yeteneği

Pazarlamacılar ofisin en tutkulu ve hırslı çalışanları olabilir. Ancak bu tutku ve hırs kimi zaman onların gözlerine birer perde inmesine ve hata yapmalarına neden olur. Bu yüzden atılan adımları anlık olarak izlemek ve objektif düşünmek çok önemli.

5. Analiz Yeteneği

İçerik pazarlaması dönemin en etkili pazarlama tekniklerinden biri. Bir çok pazarlamacı etkileşim oranına endeksli veya CPC odaklı kampanyalar yaparken kitleyi analiz etmez ve kitlesel taktiklerle başarıya ulaşmaya çalışır. Ancak etkileşim odaklı kampanyalar demek herkese aynı e-mail ile aynı mesajı vermek değil aksine daha kişiye özel ve düşünülerek yazılmış / planlanmış içeriklerle kitleyi etkilemek demektir. Bu yüzden analitik ve stratejik düşünmeyi öğrenip, bunu bir alışkanlık haline getirmelisiniz.

6. Yaratıcılık ve Doğru Çözümleme

Dijital pazarlama hem yaratıcılığın hem de doğru çözümleme yeteneğinin bir arada olması gereken bir alan. Bir çok yeni başlayan, pazarlamada tek bir tarafa odaklansa da doğru olan kurguya matematik ve sanat ikilisiyle bakabiliyor olmaktır. Bu bakış açısı kampanya ne ile ilgili olursa olsun hem anlık hem de gelecek kampanyalarda başarıyı getirecektir.

7. İyi Bir Hikaye Anlatıcı Olmak

Oluşturduğunuz kampanya için doğru dili ve görsel unsurları kullanmak o işin anahtar unsurlarından biridir. İnternette sık kullanılan ve size özel olmayan görseller ve kelimeler diğer kampanyaların içerisinden sıyrılma olasılığını da düşürür. Bu yüzden özel olmaya özen gösterin.

8. Sempatik Kişilik

Pek çok blogger, fenomen ve gazetecinin sevilmesinde ve ön plana çıkmasında yatan formül işte bu. İnsanlarla iyi ilişkiler kurmak, onlara uygun kendini okutan bir dil kullanmak çok önemli. Düşünün ki bir tarafta iletişim kurarken önüne tuğlalar ören sert biri, diğer tarafta ise pozitif ve samimi bir tarz ile size gülümseyen bir başkası. Kimin yolunu izleyeceğinize çoktan karar verdiniz bile.

9. WordPress Bilgisi

Bir çok web sitesi WordPress tabanlıdır. Günü geldiğinde WordPress tabanlı platformunuza bir kutucuk eklemek çok hayati bir teknik bilgi olabilir. Bu yüzden bir web sitesi geliştirmek veya blog yönetmek istiyorsanız WordPress’i öğrenmelisiniz.

10. Kendi Reklamınızı Yapın

Eğer çok iyi dijital pazarlama uzmanı olduğunuzu düşünüyorsanız, aynı yöntemleri sosyal medyadaki kişisel varlığınız için de kullanmak bu kadar zor olmamalı. Bu yüzden iş akranlarını ve müşterilerinizle aynı platformlarda olmaya ve etkileyici bir profil çizmeye özen gösterin.

11. Kısa ve Anlaşılır İletişim

Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun eğer 140 karakterle ifade edemiyorsanız çok da bir şey ifade etmiyor demektir. Verimli ve minimal mesajlar günümüz dijital pazarlama trendleri için oldukça önemli.

12. Ölçülebilir Değerleri Analiz Yeteneği

Bu yetenek pazarlama ve reklam yatırım değerini ölçmek için çok kritiktir. Eğer dijital ortamlar bir reklam savaş alanıysa bu alanlarda doğru yatırımlar yapmak ve ne zaman atağa geçeceğinizi iyi analiz etmeniz gerekir. Bu yüzden elinizdeki doneleri iyi okuyarak, takip ederek ve somut veriler ışığında risk oranını minimuma indirerek hareket etmelisiniz.

13. Dinleme Yeteneği

Bir dijital pazarlamacı olarak kampanya kurgunuz için doğru görsel, video, metin hazırlıklarına başlamadan önce hedef kitlenizin ihtiyaçlarına kulak kabartmanız gerekir. Bu konuda sosyal medya kanallarını ve çeşitli analiz araçlarını kullanarak ürünün pazar bazında araştırmasını yapabilir ve çözümler üretebilirsiniz.

14. Çeviklik

Sosyal medya kullanım alanları öyle genişledi ki artık neredeyse her ay yeni bir platform yada hazır kullandığımız platformlar için algoritma güncellemeleri geliyor. Eğer bu konuda bir metod geliştirip zamanında müdahale etmezseniz hem ivme hem de para kaybedersiniz. Takipte kalıp gelişmeleri okumayı ihmal etmeyin.

15. Temel Tasarım Becerisi

Kitlelere bir mesajı doğru yoldan iletmek son derece önemlidir ve dijital pazarlamada sadece kelimelerden daha fazlasına ihtiyaç vardır. Dijital platformların büyük bir kısmı görsel önceliği olan platformlardır. Bu yüzden pazarlama yapacak olan herkesin temel düzeyde HTML ve Photoshop bilgisi olması gerekmektedir.

 


12.10.2016